جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نمونه مارکتینگ پلن

زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

مارکتینگ پلن سندی جامع است که استراتژی‌ها و تاکتیک‌های موردنیاز برای هر کسب‌و‌کار را تعیین می‌کند. این استراتژی‌ها نقش مهمی در رسیدن بیزینس شما به اهداف و چند برابر شدن فروشتان ایفا می‌کنند. در فرم خام نمونه مارکتینگ پلن، بخش‌های مختلفی مانند تعیین اهداف کسب و کار و شناخت مشتریان و چندین بخش و زیر بخش دیگر در قالب یک فرم در اختیار شما قرار داده می‌شود تا با پر کردن هرکدام در نهایت به یک مارکتینگ پلن برای بیزینس خود برسید.
نمونه مارکتینگ پلن

فهرست مطالب

نمونه مارکتینگ پلن، سندی است که شما می‌توانید توسط آن برای کسب‌و‌کار خود، برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) بنویسید. در فرم خام نمونه مارکتینگ پلن، بخش‌های مختلفی مانند تعیین اهداف کسب و کار و شناخت مشتریان و چندین بخش و زیر بخش دیگر در قالب یک فرم در اختیار شما قرار داده می‌شود تا با پر کردن هرکدام در نهایت به یک مارکتینگ پلن برای بیزینس خود برسید. اما مارکتینگ پلن یا برنامه بازاریابی چیست و چه تاثیری در بیزینس شما دارد؟

مارکتینگ پلن سندی جامع است که استراتژی‌ها و تاکتیک‌های موردنیاز برای هر کسب‌و‌کار را تعیین می‌کند. این استراتژی‌ها نقش مهمی در رسیدن بیزینس شما به اهداف و چند برابر شدن فروشتان ایفا می‌کنند. در بخش بعد در مورد نمونه مارکتینگ پلن آماده و همچنین انواع مارکتینگ پلن صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید قبل از شروع مطالعه ابتدا، فرم خام مارکتینگ پلن زیر را دانلود کنید تا دید بهتری نسبت به آن پیدا کنید. البته ذکر این نکته را فراموش نکنید که بهتر است به نمونه مارکتینگ پلن، به دید آشنایی بیشتر نگاه کنید و برای داشتن یک برنامه بازاریابی اختصاصی و کاملا سفارشی سازی شده از مشاورین حرفه‌ای کسب و کار برای شناخت بازار، اهداف، تدوین استراتژی، تعیین بودجه و برنامه ریزی عملیاتی استفاده کنید.

نمونه مارکتینگ پلن

همان‌طور که گفتیم نمونه مارکتینگ پلن، سندی است که می توانید با پر کردن بخش‌های مختلف آن برای کسب و کار خود یک برنامه بازاریابی طراحی کنید. در ادامه بخش‌های مختلف موجود در طرح بازاریابی را با هم بررسی می‌کنیم.

  • تحلیل بازار
  • تحقیق در بازار
  • شناخت مشتریان
  • تعیین اهداف
  • تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری
  • تحلیل SWOT
  • تعیین نقاط قوت و ضعف قابل اندازه‌گیری
  • تدوین استراتژی‌های بازاریابی
  • 4P
  • استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ:
  • تعیین بودجه و منابع
  • بودجه‌بندی
  • تخصیص منابع انسانی و تکنولوژیکی
  • برنامه‌ریزی عملیاتی
  • تقویم بازاریابی
  • برنامه‌ریزی فعالیت‌ها
  • ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد
  • تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • نظارت و گزارش‌دهی
  • اصلاح و بهبود
  • تحلیل نتایج
  • اصلاح برنامه

البته آنچه که باید در نظر داشته باشید این موضوع است که تکمیل هرکدام از این بخش‌ها نیازمند تخصص و دانش روز است؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای سبقت از رقبای خود و افزایش میزان فروش در مدت زمانی کوتاه از مشاوره تخصصی برای تدوین مارکتینگ پلنی کاملا سفارشی‌سازی‌شده و مختص به بیزینس خود استفاده کنید.

هرچه در نوشتن مارکتینگ پلن سرعت عمل به خرج دهید، زودتر به نتایج شگفت‌انگیز آن دست پیدا می‌کنید. فراموش نکنید که بهترین طرح بازاریابی برای کسب و کار شما طرحی است که به‌طور خاص برای نیازها و اهداف بیزینس شما تدوین شده باشد و این امر زمانی میسر می‌شود که شما تیمی از مشاورین حرفه‌ای، آگاه و مسلط به تمامی اجزای مارکتینگ پلن مانند تحلیل SWOT، تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)، تحلیل بازار و … را در کنار کسب‌و‌کار خود داشته باشید.

فرم خام مارکتینگ پلن

همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد و با توجه به فرم خام مارکتینگ پلنی که در زیر می‌توانید دانلود و مشاهده کنید، نوشتن یک طرح بازاریابی موثر، کاربردی و زود بازده نیازمند دانش مارکتینگ پلن و تخصص در این زمینه است. یک طرح بازاریابی ایده‌آل و سفارشی‌سازی شده به کسب‌و‌کار شما این قدرت را می‌دهد که در بازار پر رقابت تجارت بتواند به بهترین شکل ممکن از منابع و بودجه خود استفاده کرده و با به‌کارگیری مناسب‌ترین استراتژی‌ها بازار هدف خود را شناسایی و جذب کند و در مدت زمانی کوتاه به اهداف فروش خود دست یابد.

یک طرح بازاریابی دقیق همان‌چیزی است که شما برای چند برابر شدن میزان فروش خود و ماندگاری در بین رقبا به آن نیاز دارید. همین حالا با آژانس مشاوره کسب و کار حرفه ای اکوبا تماس بگیرید و تدوین مارکتینگ پلن خود را به تیمی از متخصصین و کارشناسان این حوزه بسپارید.

ما در اکوبا نه تنها تمامی بخش‌هایی که در نمونه مارکتینگ پلن زیر مشاهده می کنید را به‌طور اختصاصی و با مطالعه و تحقیق فراوان در زمینه کاری شما برایتان سفارشی سازی می‌کنیم، بلکه در تمامی طول مسیر در کنار شما هستیم و هر زمان که نیاز به تغییرات و اصلاحات در مارکتینگ پلن تکیمل شده خود داشته باشید، تیم ما با سرعت و دلسوزانه تغییرات لازم را برای شما انجام می‌دهد.

فایل مارکتینگ پلن

برنامه بازاریابی خود را تدوین کنید!

نمونه مارکتینگ پلن تکمیل شده

در بخش بالا نمونه مارکتینگ پلن و فرم خام مارکتینگ پلن را مشاهده کردید. در این بخش می‌توانید چند نمونه مارکتینگ پلن تکمیل شده توسط تیم حرفه‌ای اکوبا را به عنوان مثال مشاهده کنید. توجه داشته باشید که هر کدام از این کسب وکارها در حوزه‌های متفاوت و با نیازها و اهداف گوناگونی مشغول به کار هستند. پس شما نیز همین حالا برای مشاوره مارکتینگ پلن با اکوبا، فرم زیر را پر کنید و به جمع همراهان ما بپیوندید.

فراموش نکنید که هیچ کسب‌و‌کاری در هیچ جای دنیا موفق نمی‌شود مگر اینکه از مارکتینگ پلن و بیزینس پلن حرفه‌ای و تخصصی و کاملا سفارشی استفاده کند. داشتن مارکتینگ پلن و بیزینس پلن حرفه‌ای می‌تواند بزرگترین مزیت رقابتی کسب‌و‌کار شما باشد.

فایل مارکتینگ پلن

برنامه بازاریابی خود را تدوین کنید!

انواع نمونه مارکتینگ پلن

در این بخش می‌خواهیم در مورد انواع نمونه مارکتینگ پلن صحبت کنیم. برای صحبت در مورد تنوع مارکتینگ پلن ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم: هر کسب و کاری چه زمانی به مارکتینگ پلن احتیاج دارد؟  در واقع هرزمانی که بیزینس شما بخواهد به بازار جدیدی وارد شود، استراتژی‌های بازاریابی فعلی خود را تغییر دهد، خدمات یا محصولات جدیدی را در بازار عرضه کند، با چالش‌ها و موقعیت‌های جدیدی در بازار مواجه شود، یا در آغاز سال مالی جدید نیاز به مارکتینگ پلن دارد.

در بخش‌های قبل مارکتینگ پلن آماده و چند نمونه طرح مارکتینگ پلن را مشاهده کردید. نکته قابل توجه در نمونه مارکتینگ پلن های بالا این است که هر کدام با توجه به اهداف و چالش‌ها و نیازهای آن کسب‌و‌کار نوشته شده‌اند و با توجه به خصوصیات و نوع مارکتینگ پلن، بخش های متفاوتی را شامل می‌شوند.

پس اگر به دنبال طرح بازاریابی شفاف، اختصاصی و جامعی هستید تا طبق آن در مسیر پرچالش بیزینس پیش بروید و میزان فروش خود را تا چند برابر افزایش دهید، با مشاورین حرفه ای ما در آژانس مشاوره کسب و کار اکوبا تماس بگیرید. مشاورین حرفه‌ای ما در اکوبا آماده هستند تا در این مسیر، همراه و همگام با شما طرح بازاریابی اختصاصی کسب‌و‌کارتان را با توجه به چشم انداز و اهداف شما طراحی و تدوین کنند. کار شما با تیم ما فقط محدود به یک یا چند جلسه نیست، بلکه متخصصصین و مشاورین اکوبا همیشه و همه‌روزه تا انتهای مسیر در کنارتان هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دانلود نمونه مارکتینگ پلن

همراه عزیز اکوبا
لطفا برای دانلود، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید.